Належав до одного з наймогутніших німецьких родів. Син саксонського графа Готфріда фон Бальбека, родич імператорів Саксонської династії. З 1000 - канонік у Магдебурзі. У 1009-1018 - мерзебурзький єпископ (Саксонія). Мерзебурзьке єпископство, яке очолював Тітмар Мерзебурзький, було відновлене імператором Генріхом II для поширення християнства серед полабських слов'ян та посилення впливу Німеччини на слов'янські народи. Тітмар Мерзебурзький - автор цінної «Хроніки» (написана латинською мовою у 1012-1018), в котрій висвітлюються події 908-1018 у Німеччині і сусідніх з нею країнах. «Хроніка» насичена багатим фактичним матеріалом, який авторові вдалося зібрати завдяки високому становищу у Священній Римській імперії. Значна частина цього матеріалу стосується відносин зі слов'янськими народами, відомості про які Тітмар Мерзебурзький, зокрема, черпав під час безпосередніх контактів з ними (знав слов'янські мови). Він тенденційно підходить до висвітлення німецько-слов'янських, особливо німецько-польських, взаємин (можливо, через те, що імперія в цей період - 1003-1005, 1007-1013 і 1015-1018 вела війни з Болеславом I Хоробрим). Доброзичливо пише про Київську Русь, яку, проте, не вважав слов'янською державою. Тітмар Мерзебурзький називає київських князів королями. Твір Тітмара Мерзебурзького містить опис Києва як великого міста (понад 400 церков і 8 торгів).
uk.wikipedia.org/wiki/Тітмар_Мерзебурзький
В
нашому відділі ви можете ознайомитись з унікальним, раритетним
виданням ХІХ століття:
Титмаръ Мерзебургскій // Сборникъ матеріаловъ для исторической топографіи Кіева и его окрестностей. –
К. : Типографія Е. Я. Федорова, Крещатицкая площадь, собств. домъ, 1874. – Отделъ ІІ. Извъстія очевидцевъ, современниковъ и иностранныхъ писателей. –
С. 1-2.
В данному Отделъ ІІ. Извъстія очевидцевъ,
современниковъ и иностранныхъ писателей автор Титмар,
епископ Мерзебургский описывает Киев в
двух местах своей хроники, последние две книги которой (VII-я и VIII-я) были
дописаны им за две недели до смерти. До вашої уваги подаємо два посилання, які
на наш погляд цікаві:
Книга VII, гл. 52 : Кн. VIII, гл. 16.
1) Конечно кто нибудь из этих немцов и был передатчиком
Титмару сведений о Киеве. Небольшое пространство времени (от 14 августа по 1
декабря 1018г. = день смерти Титмара) оставалось для того, чтобы эти немцы
успели осмотреть Киев, получить дары, возвратиться во свояси, разсказать
Титмару о виденном, - чтобы Титмар наконец успел хотя в предсмертную пору записать слышанное. Тем
более сообщаемые Титмаром сведения о Киеве носят на себе характер свежей
новости того времени.
2) К этому известию один из издателей Титмара (Ursinus. Dresden.
1970) делает такое примечание. «Вероятно в этом числе полагаются и все часовни.
Числа нельзя считать невероятными, так как и в наше время в сравнительно
небольшом городе Бухарест считается 380 церквей».
1) Звичайно
хто небудь з цих німців і був
передавачем Тітмару відомостей про Київ. Невеликий простір часу ( від 14 серпня
по 1 грудня 1018г . = день смерті Тітмара ) залишалося для того, щоб ці німці
встигли оглянути Київ, отримати дарунки, повернутися до себе, розповісти Тітмару
про бачене , - щоб Тітмар нарешті встиг хоча в передсмертну пору записати
почуте . Тим більше що повідомляються Тітмару відомості про Київ носять на собі характер
свіжої новини того часу.
2) По цій звістці один з видавців (Ursinus. Dresden.
1970) робить таку примітку. «Ймовірно в цьому числі
покладаються всі каплиці. Числа не можна вважати неймовірними, так як і в наш
час у порівняно невеликому місті Бухарест вважається 380 церков».
Немає коментарів:
Дописати коментар